leonard cohen, maslow ve sardunyalar..










If you want a lover
I'll do anything you ask me to
And if you want another kind of love
I'll wear a mask for you
If you want a partner, take my hand, or
If you want to strike me down in anger
Here I stand
I'm your man

Bu gece bir Leonard Cohen şarkısı var hafızamda.. I am your man diyen bir güzel adam şarkısı bu.. 

Ne zaman dinlesem aklım kalbime kalbim aklıma yol olur.. İkisi arasındaki mesafe otuz küsür yıldır hiç değişmedi; birbirlerine bir adım yaklaşmadıkları gibi artık ikisi de daha asi.. Aklımı dinleyecek kadar akıllı olmama izin vermeyen bir kalp ve kalbimi dinleyecek kadar duygusal olmama izin vermeyen bir akıl.. Aynı bünyede sonsuz uyumsuzlukla ama huzur içinde yaşayıp gidiyor işte..

Ki elbette insan bu yaşayıp gitmenin içinde yaratıyor özünü; ama en çok da kadın.. Kadınların dünyayı değiştirebilecek tek mekanizma olduğuna inanan bir iyimserim hala. Robin Sharma "kadınlar anlaşılmak için değil yaşanmak içindir" diye afilli cümleler ede dursun, ben anlaşılmanın lüksünü hiçbir şeye değişmiyorum. Anlaşılmak çok mühim mesele..

Tabi bir de kendini anlamak var madalyonun diğer yüzünde; daha zahmetli ama bir o kadar da kazançlı. Ne kadar kısa sürede çözersen iç denklemini, o kadar artı puanla çıkıyorsun yola. Kendini bile tanımışsın yani, neyi başaramayacaksın artık şu hayatta? Yani aslında kendini gerçekleştirme değil bence piramidin en tepe noktası.. Maslow'a da iki çift lafım var, yazıyorum bir kenara.. 

Kendini tanımak da sadece ne istediğini bilmekten geçmiyor, ne istemediğini de az buçuk bilmen gerekiyor bazı yaş dönemeçlerinde. Böyle insan, şöyle vazo, öyle sardunya istemiyorum ben hayatımda diyebilmek yani mesele biraz da. Sen az suyla yetinemiyorsun sardunya, hep bana hep bana olmaz sardunya, su bir tek sana akarsa su değildir sardunya gibi farkındalıklar lazım insana.. Ya da bir vazo tutturursa eğer en değerli vazo benim, gerisi mühim değil diye; onu da fırlatıp atmak lazım bin parça olacağı bir yere.. 

Çünkü sonrası iyilik, güzellik.

Ne diyor tatlı Leonard "the moon's too bright; the chain's too tight"..

Night night everybody!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Marmaris ve kapılar

Biri Anlatsın Bana Nedir Bu Normal?